Alla inlägg den 26 oktober 2018

Av MissIda - 26 oktober 2018 12:23

Idag är det grått, blött och lite trist ute.
Vi tog oss i kragen och gjorde några snabba ärenden nu i förmiddags och det känns minsann nu.

Jag är trött och samtidigt uppe i varv för jag har mycket att komma ihåg inför kvällen och grejer som ska hinnas med innan det blir disco för barnen både hit och dit.
Men en kompis är snäll och ordnar och donar ihop det med mig så jag förlitar mig på att hon fixar det jag glömmer bort.... såå typ allt! :-)


Av MissIda - 26 oktober 2018 08:15

Denna veckan har jag som tur är hjälp av mannen med att få iväg barnen till skolan.
Nästa vecka fasar jag för...
Då ska jag, en utmattad mamma med ångest som otroligt lätt tappar focus och fastnar i en uppgift eller inte orkar komma igång själv försöka utan att bli stressad, utan att få utbrott på barnen, utan att vilja slita mitt hår av skallen få iväg barnen till skolan på egen hand.
Barn är ju alltid barn och de faller lätt in i relaxmood när det är som mest att göra ;-)
De har svårt att höra på och ännu svårare att genomföra det de ska och inte fasen blir det lättare för dom när deras hysteriska mamma står som en galning i hallen och skriker...sätt lite fart nu då!! Vad håller ni på med!! 10min!! Ska du gå utan jacka?!? Var har du mössan?
Ja stackars barn :-(
När jag väl tagit mig hem igen så kommer alla skuldkänslor sköljande över en för alla svordomar och frustrerade kommentarer man sagt under morgonen :-(
Man känner sig som den värsta mamman i världen då.....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards