Alla inlägg den 29 oktober 2018

Av MissIda - 29 oktober 2018 15:13

Känns som min mun ska explodera :-(
En av många nackdelar med att lida av ångest och utmattning är att jag biter ihop mina käkar och gnor tänderna mot varandra väldigt väldigt mycket.
Idag har jag tydligen gjort det lite extra för det gör så hiskeligt ont i munnen...
Det gör ont både att äta och prata!
Tur att ingen är hemma än som jag måste prata med ;-)

Av MissIda - 29 oktober 2018 11:39

Jaha, 1 månads sjukskrivning och en ny daglig medicin blev domen på vårdcentralen.
Vet inte vad jag väntade mig, psykologen sa att det är detta jag behöver nu för att återhämta mig och för att bli frisk och kunna utföra mitt arbete igen. Hon har givetvis rätt för om ingen stoppar mig så kommer jag aldrig bli frisk.
Jag måste lära mig nya sätt och lära känna ett nytt jag som kan må bra och vara modig.
Modig nog att säga stopp för det som gör mig ont och istället göra det som får mig att må bra och det som gör mig glad.

Låter väl enkelt eller hur?!?

Av MissIda - 29 oktober 2018 06:29

Ja då börjar jag känna panik över att hitta julklappar till barnen och alla andra man ska ge något till.
Man vill ju verkligen inte göra barnen besvikna men det är jätte svårt att verkligen hitta allt de önskar sig.
I år tycker jag ändå deras lista inte ställde allt för höga krav, dock är ju det jobbiga att köpa hem allt.
Jag känner inte att jag är i skick att springa runt i affär efter affär utan det får bli att hitta så mycket som går via nätet.

Någon som har bra förslag på sidor där de har bra leksaker och stort utbud? Även teknik prylar uppskattas i år. Det gör ju inget heller om det är sidor där de kan hålla ner priserna lite ;-)

Av MissIda - 29 oktober 2018 05:12

Jaha! Här ligger jag och glor i taket, vad oväntat.... :-/
Är ingen mening att ligga här och snurra, kan lika väl stiga upp och börja dagen.

Godmorgon!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards