Alla inlägg den 31 oktober 2018

Av MissIda - 31 oktober 2018 21:03

Nu får det vara nog för denna dagen.
Jag är tröttare än tröttast och det bultar i hela huvudet och det känns som tänderna och tungan försöker rymma från min mun :-(

Imorgon ska jag på massage, var super länge sen jag var på det. Jag hoppas det blir behagligt och att det inte rör upp ännu mer ångest. Nu ska jag ligga och somna till ljudet av mina sovande barn, det är iaf lugnande.

Hoppas ni haft en bra dag!

Av MissIda - 31 oktober 2018 16:58

Gaahh!
Vad det stökar i huvudet!
Hur kan det kännas som att det är en liten människa inne i mitt huvud och traskar runt??
Jag fattat inte dessa konstiga symtom ibland, det är ju helt orimligt men det är det sättet som är lättast att förklara känslan jag har i huvudet idag.
Andra dagar känns det mer som att det går trådar genom skallen och det står en var sida och drar i dom och flyttar hjärnan åt olika håll?!? Hel knasigt...

Nej jag är helt tom i huvudet nu (förutom den lille farbrorn som springer runt där inne och stökar, ja jag tror bestämt det är en mycket bestämd kutryggad farbror med en gnisslande rullator framför sig som han kör in i trottoarkanterna heeela tiden) men förutom honom så är det tomt. ;-)

Av MissIda - 31 oktober 2018 13:06

Brrr! Det var då inte skönt ute precis.
Det fläktade på bra och det gick igenom ben och märg, inte ens brasan kunde hålla oss varma så efter bara 1 timme packade vi ihop igen och körde hem till värmen.

Av MissIda - 31 oktober 2018 09:47

Vet inte vad jag hade väntat mig men idag kickade medicinen igång mycket snabbare och jag känner hur den sakta drar ner mig i en avgrund.
Huvudet känns ut att väga ton och det bultar och bankar, sticker och svider i kroppen.

Men idag behöver jag trotsa vädergudarna och biverkningarna av medicinen och få komma ut i naturen om så bara en liten stund, för vet ni vad??
Solen skiner!! :-)

Av MissIda - 31 oktober 2018 06:55

Samma visa med vädret denna morgon :-(
Är väl bara att vänja sig antar jag, hösten å vintern består ju mestadels av regn och blåst här i söder....
Men för att hålla humöret uppe så hoppas jag innerligt att solen visar sig senare idag :-)
Så länge får jag nöja mig ned värmen och ljuset från kaminen

Inte så dumt det heller.

Igår började jag med den nya medicinen (antidepressiva) kändes ingen skillnad de första timmarna efter men jisses! Ut på eftermiddagen så slog de på hårt och det kändes som jag skulle rasa i småbitar.
Jag vet ju att de kommer få mig att må sämre i början men efter någon vecka eller så ska de jämna ut allt och det ska kännas bättre så jag måste härda ut hur dåligt jag än kommer må....

Jag klarar det här!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards