Alla inlägg under oktober 2018

Av MissIda - 29 oktober 2018 06:29

Ja då börjar jag känna panik över att hitta julklappar till barnen och alla andra man ska ge något till.
Man vill ju verkligen inte göra barnen besvikna men det är jätte svårt att verkligen hitta allt de önskar sig.
I år tycker jag ändå deras lista inte ställde allt för höga krav, dock är ju det jobbiga att köpa hem allt.
Jag känner inte att jag är i skick att springa runt i affär efter affär utan det får bli att hitta så mycket som går via nätet.

Någon som har bra förslag på sidor där de har bra leksaker och stort utbud? Även teknik prylar uppskattas i år. Det gör ju inget heller om det är sidor där de kan hålla ner priserna lite ;-)

Av MissIda - 29 oktober 2018 05:12

Jaha! Här ligger jag och glor i taket, vad oväntat.... :-/
Är ingen mening att ligga här och snurra, kan lika väl stiga upp och börja dagen.

Godmorgon!

Av MissIda - 28 oktober 2018 20:56

Efter en lång dag där mycket har hunnits med ligger vi nu, jag och mannen i varsin hörna av soffan och slöar framför tvn.
Barnen sover, djuren sover så snart gör väl vi det med.

Imorgon börjar höstlovet för barnen. Gött för dom :-)

Jag ska till läkaren och utvärdera och se hur det är med mig egentligen.
Är alltid oroligt, man får ju sällan träffa samma läkare heller på detta stället. Bara det är jobbigt nog...en ny människa att förklara allt för och hoppas den ska förstå mig.
Får se imorgon men det ska nog gå bra.


Av MissIda - 28 oktober 2018 17:02

Som jag berättade för någon dag sedan så har jag haft en månad här nu med mycket ångest, oro och panikattacker som avlöst varandra eller aldrig tagit en paus.
Men idag har jag känt mig oförskämt bra :-)
Visst mina stickningar och oroliga tankar har ju funnits här ändå men jag har haft ork att göra saker, utan att behöva tvinga mig själv och utan att behöva pausa (fast ja det får jag säkert igen för när jag väl sätter mig dock).

Så vad har jag då orkat göra?
Jo, äntligen har vi ordnat till det på övervåningen så jag och barnen fått oss en pysselhörna där vi kan rita, måla, klippa och klistra utan att belamra matbordet flera gånger om dagen för vårt skapande :-)
Och sen har vi vinterbonat altanen så nu kan det få bli vinter när som helst.

Av MissIda - 28 oktober 2018 08:49

Och försvann lika fort (lyckade inte ens få en bild innan) men den lämnade efter sig en känsla av att i år ska vi få njuta av en vit och kall vinter. När den kommer återstår att se, ibland blir det först i mars när inte någon vill ha det längre men ibland lyckas faktiskt vintern att infalla på de rätta månaderna även i söder så jag tänker iallafall hålla tummar och tår på att vi får det i år :-)

Av MissIda - 27 oktober 2018 17:03

Temperaturen har inte gått över 4,5 grad idag. Brrr!

Jag fick känna på de kalla vindarna och det bet hårt i kinderna när jag i ilska gick ut med hunden till skogen för att i några minuter slippa undan och lugna ner mig efter mitt utbrott på både barn och man (mest barn).

Man kan nästan se hur kallt å ruggigt det var.

Våra barn är inne i en period nu när det vi säger inte har någon riktig betydelse.
Alltså de tar inte det på allvar. Ber jag dom städa sina rum så rycker de på axlarna och fortsätter med sitt. Våra barn får gärna både måla och pyssla flera gånger om dagen om de vill om de plockar undan efter sig eller åtminstone hjälper till att städa undan men njaaaa.
Hoppsan! Jag glömde, säger de tre timmar senare...(när jag då redan gjort det åt dom) Så dumt med, är ju inte konstigt de skiter i det vi säger åt dom att göra när jag ändå gör det när de ?glömt? det tillräckligt länge....Men va fasen man orkar inte se skiten hur länge som helst!!!
Men ändå, att de totalt ignorerar både mig och pappan det gör mig (pappan med såklart) faktiskt totalt skogstokig!

Men ja, jag får kanske skylla mig själv... :-/

Av MissIda - 27 oktober 2018 09:27

Idag vaknade vi till ösregn och mörker :-(

Jag plågas av skuldkänslor, oro och att måsten behöver göras trots att varken min kropp eller knopp orkar med.

Det dundrar av känslor inom mig idag. Det är så många tankar och krav som sliter sig loss och brottas om min uppmärksamhet och jag ser allt framför mig i en stor virvelvind av ord, rop och bilder.

Det är så frustrerande och utmattande att lyssna på och spela upp detta om och om igen dag ut och dag in.
Ofta önskade jag att det bara va som på tv:n, trycka på off knappen och sen är allt avstängt och man kan äntligen få lite lugn och ro.

Av MissIda - 26 oktober 2018 12:23

Idag är det grått, blött och lite trist ute.
Vi tog oss i kragen och gjorde några snabba ärenden nu i förmiddags och det känns minsann nu.

Jag är trött och samtidigt uppe i varv för jag har mycket att komma ihåg inför kvällen och grejer som ska hinnas med innan det blir disco för barnen både hit och dit.
Men en kompis är snäll och ordnar och donar ihop det med mig så jag förlitar mig på att hon fixar det jag glömmer bort.... såå typ allt! :-)


Ovido - Quiz & Flashcards