Alla inlägg den 7 november 2018

Av MissIda - 7 november 2018 17:19

Samtalsterapin gick bra idag. Jag känner mig alltid stärkt efter jag varit där och redo att ta tag i mina dåliga vanor som lett till att jag är där jag är idag med ångest och utmattning.

Jag ska försöka vara mer ärlig mot mig själv och våga säga mina känslor och vad jag tycker till andra när det känns som dom försöker köra över mig så jag faktiskt gör det jag vill och inte vad någon annan bestämmer att jag ska göra, för att det passar just dom bäst.

Jag ska bli ännu bättre på att unna mig stunder för mig själv, iaf en varje dag. Det är jag fortfarande väldigt dålig på men jag tränar vidare :-)
Plus att jag behöver släppa på skuld och skam känslorna.

Ja det är hårt arbete som ligger framför mig, ska bli skönt när man lyckas kryssa av någon. :-)

Av MissIda - 7 november 2018 06:55

Usch, igår blev det inte något för bara mig.
Jag har ju bestämt att jag behöver ta en stund varje dag och göra saker för enbart mig som gör mig glad och lugn men igår rann bara tiden iväg.

Jag tycker det känns som det börjar gå åt rätt håll med medicinen med, de gör mig fortfarande lite sömnig, aptitlös och koncentrationen är fortfarande dålig men jag börjar få ordning på en del tankar och funderingar och kan sortera bort dåliga rätt bra nu.
Däremot märker jag tydligt när den gått ur systemet om jag sitter uppe för länge på kvällen då slår oron på och allt blir till en storm i kropp och knopp.

Idag blir det samtalsterapi igen ska bli så skönt att prata och hitta sätt att bli bättre på att ta hand om mig själv så allt annat i livet blir enklare och framförallt roligare.

Skapa flashcards