Alla inlägg den 14 november 2018

Av MissIda - 14 november 2018 16:24

Middagen ikväll blir en gammal klassiker från barndomen :-)
Billig och enkel mat, vet inte varför jag inte använder det oftare men det beror nog lite på att den stora tösen tycker det är sådär med falukorv.

Nu när jag mår som jag hör så är bland annat matlagningen en jobbig procedur att både planera, införskaffa och sedan laga så allt som är enkelt och smidigt känns som det bästa alternativet just nu.

Jag har aldrig varit den som haft färdiga köpta grejer hemma som bara är att steka på men nu är jag tacksam för både snitzlar, hamburgare, korvar, fiskpinnar m.m som räddar många kvällar åt mig när ångesten och utmattningen blir för mycket.

Vad tänker ni andra äta ikväll?

Av MissIda - 14 november 2018 15:24

Ni vet när man tänkt att man ska göra något sunt? Och så är man rätt taggad iaf och i sista min kommer nått upp som gör att man måste flytta lite på det man tänkt och sen går allt det åt pipsvängen....

Jepp så har min dag sett ut.
Ett gym pass var tanken i morse sen kom jag på att de skulle ringa ifrån vc på morgonen och då gäller det att kunna svara. Jag väntade och väntade och när väl människan ringde så hade medicinen börjat slå omkull mig, min lust till gymmet försvunnit och jag var bara jäkligt trött.
Ja så det blev inget med det...

Sen ringde som tur va en kompis och fick med mig på en promenix vid havet och min plan var att efter det åka och basta å lite annat mysigt men jaaaaa....
Fick sprängandes huvudvärk när jag satte mig i bilen efter vår promenad och det gjorde så ont att jag började må illa.
Var precis jag lyckade ta mig hem och rulla ner i sovrummet och slänga mig i säng.
Däckade rätt snabbt och vaknade med ett ryck 45 min innan barnen skulle hämtas.

Nu har jag en molande skallebank som säkerligen kommer va med mig resten av kvällen.

Så ja, mina planer idag gick inte så bra men jag fick iaf en promenad gjord tack vare att någon bestämde det över mig :-)

Hoppas era planer gått bättre.

Av MissIda - 14 november 2018 10:24

Jisses så trött jag är idag...
Jag har planerat idag att jag ska in på badhuset och basta, bubbla i spapoolen och vara med på ett vattengympa pass.
Är dock seg som kola så det var tur en kompis ringde nu och sa att kl 11 ska du vara på plats vid havet sen går vi slingan där så du kommer ut och vaknar till :-)

Ja en spark i arslet krävs det nog idag. Och kanske fler dagar egentligen...

Ovido - Quiz & Flashcards