Alla inlägg den 15 november 2018

Av MissIda - 15 november 2018 20:40

Nu är det snart godkänt att gå
och lägga sig ;-)

Nej men faktiskt, denna dagen vill jag bara lägga bakom mig.
Efter migränen släppte så har dagen segat sig fram och jag har helst bara velat sova men med simskola för lillan så var det bara att bita ihop.
Middagen löste vi med McDonalds, tack gode gud!

Imorgon blir det hemma mys med lilla tösen, kanske stora med om hon är krassligare imorgon biti. Halsont och värk i kroppen så det är nog en förkylning på
gång hos henne :-(

Av MissIda - 15 november 2018 15:02

Ångesten kröp i mig i morse men den fick vika undan när istället migränen slog på...
Jag kände det nästan på mig redan igår att något var på gång, den plötsliga huvudverk jag fick då var en liten föråkare av dagens kraftfulla och ovälkomna gäst.

Jag har inte haft migrän på säkert 10 år!
Jag har varit rädd att denna dagen skulle komma sen mina problem med ångesten började.

Jag hade mycket som ung 20 åring och då utvecklade jag panikattacker i hop med migränen så när ångesten dök upp så förstår ni kanske att jag nästan bara väntat på detta.

Nu känns det som tur är en aning bättre efter jag sovit en stund och jag kan nu vistas utanför vårt mörklagda sovrum.

Nu hoppas jag resten av dagen/kvällen blir smärt/problem fri

Av MissIda - 15 november 2018 06:24

Började känna av ångesten igår kväll, pulsen kändes hårt i kroppen och tyngden över bröstet ökade. Jag andades knappt och när jag väl gjorde var det ytligt.

Vi tittade på tv men minsta lilla grej började oro mig och förhöjde mina känslor.
Jag kämpade emot och tillslut lyckades jag lugna mig så pass att jag somnade.

När jag slog upp ögonen mer än en timme tidigare än klockan ringer, då var det med redan fullt ångest påslag.
Jag kämpade mig kvar i sängen och försökte bli lugn men det ökade bara på obehaget så det ända var att stiga upp och få båda fötterna på jorden och känna att jag var hel.

Har inte känt mig så här sen jag började med medicinen men tydligen kan den inte hjälpa mig att trycka undan det helt och fullt.
Det gör mig frustrerad och orolig men jag måste tänka positivt! Jag har en misstanke om varför det blev så här nu och jag ska denna gången anteckna och hålla koll på attackerna och se om det efterliknar förra dusten jag hade. Då finns det ett mönster och då kan det bli lättare att bryta det.
Hoppas jag

Av MissIda - 15 november 2018 06:12

Började känna av ångesten igår kväll, pulsen kändes hårt i kroppen och tyngden över bröstet ökade. Jag andades knappt och när jag väl gjorde var det ytligt.

Vi tittade på tv men minsta lilla grej började oro mig och förhöjde mina känslor.
Jag kämpade emot och tillslut lyckades jag lugna mig så pass att jag somnade.

När jag slog upp ögonen mer än en timme tidigare än klockan ringer, då var det med redan fullt ångest påslag.
Jag kämpade mig kvar i sängen och försökte bli lugn men det ökade bara på obehaget så det ända var att stiga upp och få båda fötterna på jorden och känna att jag var hel.

Har inte känt mig så här sen jag började med medicinen men tydligen kan den inte hjälpa mig att trycka undan det helt och fullt.
Det gör mig frustrerad och orolig men jag måste tänka positivt! Jag har en misstanke om varför det blev så här nu och jag ska denna gången anteckna och hålla koll på attackerna och se om det efterliknar förra dusten jag hade. Då finns det ett mönster och då kan det bli lättare att bryta det.
Hoppas jag

Skapa flashcards