Alla inlägg den 19 november 2018

Av MissIda - 19 november 2018 22:16

Efter en mysig stund på badhuset ikväll kom vi hem till en hund som saknat oss jätte mycket. Han sprang runt oss och gnydde och studsade i en evighet, hela två timmar hade han varit ensam...jisses, han va som galen ;-)

Resten av kvällen bestod av att käka lite och sen pysslade vi och målade lite.

Det var två trötta tjejer som somnade bra mycket tidigare än vanligt, vilket gjorde att jag kunde få avnjuta en film i godan ro med lite brieost och kokos chips :-)

Nu är jag med trött dock så ska göra mig klar för sängen. Hörs imorgon!

Av MissIda - 19 november 2018 15:33


Vi kunde inte vänta längre då så fågelbordet och alla automater är framme och små fåglarna är som galna :-)
Även en och annan skata har spatserat under bordet för övrigt är det pilfink, blåmes, talltita, talgoxe och en steglits som inte riktigt vågade sig fram och slåss med svärmen av små fåglar.


Ingen bra bild precis, de är ju inte still längre stunder ;-)

Favorit fågeln (en av dom) domherren tänkte vi att den ser vi först längre fram när det är riktigt kallt men rätt som det var när vi satt här och tittade som två pensionärer kom han, röd och grann och det gjorde vår dag. Hahahaha!
Tänk vad lite det behövs för att glädja en :-)

Av MissIda - 19 november 2018 05:47

Slog upp mina ögon 04:15 efter att en bråkig dröm skapat kaos.

Hjärnspökena och överanslyseringen drog igång och chansen att somna om försvann.

Jag är så fruktansvärt trött så det borde inte vara ett problem men tänka sig, det är det.
Så istället för att böka runt i sängen och bli irriterad så steg jag upp.

Kaffet är på gång för att hjälpa mig att piggna till och det står en kasse med ovikt tvätt och väntar på mig så kan lika gärna ta tag i dagen redan nu.

Hoppas ni andra som inte ska iväg till skola eller arbete fortfarande sover gott <3

Ovido - Quiz & Flashcards