Alla inlägg den 26 november 2018

Av MissIda - 26 november 2018 19:11

En stund i badhuset med minstingen ikväll fick mig att bli så slö!
Nu ska resten av kvällen tillbringas i soffan och bara glo på tv.
Vi börjar med lite Simpsons :-)
Är en av mannens favoriter och med åren har även jag börjat tycka det är riktigt kul.
Efter det blir det säkert någon av de serier vi tittar på via Netflix eller Viaplay.

Vad brukar ni titta på?

Av MissIda - 26 november 2018 15:04

Planerat ihop maten för Mån-fred.
Mycket gott ska det bli :-)

Skönt att ha lite kontroll på vad vi ska äta.
Blir inte lika jobbigt att laga maten om den är bestämd i förväg.

Har varit så trött på matlagning ett längre tag nu så jag hoppas detta ska underlätta det lite.

Gör ni andra upp menyer för veckan eller kör ni spontana maträtter varje dag?

Av MissIda - 26 november 2018 12:27

Fick i somras en riktigt gammal kaffe kokare av min farmor men har dragit mig från att prova den. Har varit lite osäker på hur man faktiskt gör egentligen men så igår så var vi hos mina äldre släktingar och fick såklart hemma kokt kaffe (finns ju inget kaffe som är godare än det) och då passade jag på att kolla hur de gjorde och intervjuade dom angående detta så nu har jag vågat mig på det :-)

Såklart blir det inte som när de kokade men efter lite träning ska det nog bli riktigt bra.
Än så länge har jag bara provat att koka en kopp åt gången men i eftermiddag ska jag koka lite mer till mig och mannen :-)

Av MissIda - 26 november 2018 12:01

Megapol spelar enbart julmusik :-)
Spelar och sjunger med för full hals när jag går här och plockar och funderar.
Tänkte försöka att förbereda för att få fram julpynt här så det är klart till advent :-)
Ska bli mysigt.
Nu väntar jag bara på att alla ljus jag beställt ska komma så jag kan börja mysa ordentligt på kvällarna :-)

Av MissIda - 26 november 2018 06:47

I natt kom den då äntligen, den första frosten.

Jag ska njuta så länge det varar.
Här nere blir det ju oftast inte kallt så det håller i sig mer än några dagar i stöten så när det väl inträffar får man se
till att njuta av det :-)

Mannen min gjorde vinter fint i våra små träd i går.
Lyser så underbart fint och jag känner mig redo för att börja ta fram julen denna veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards