Alla inlägg under november 2018

Av MissIda - 19 november 2018 15:33


Vi kunde inte vänta längre då så fågelbordet och alla automater är framme och små fåglarna är som galna :-)
Även en och annan skata har spatserat under bordet för övrigt är det pilfink, blåmes, talltita, talgoxe och en steglits som inte riktigt vågade sig fram och slåss med svärmen av små fåglar.


Ingen bra bild precis, de är ju inte still längre stunder ;-)

Favorit fågeln (en av dom) domherren tänkte vi att den ser vi först längre fram när det är riktigt kallt men rätt som det var när vi satt här och tittade som två pensionärer kom han, röd och grann och det gjorde vår dag. Hahahaha!
Tänk vad lite det behövs för att glädja en :-)

Av MissIda - 19 november 2018 05:47

Slog upp mina ögon 04:15 efter att en bråkig dröm skapat kaos.

Hjärnspökena och överanslyseringen drog igång och chansen att somna om försvann.

Jag är så fruktansvärt trött så det borde inte vara ett problem men tänka sig, det är det.
Så istället för att böka runt i sängen och bli irriterad så steg jag upp.

Kaffet är på gång för att hjälpa mig att piggna till och det står en kasse med ovikt tvätt och väntar på mig så kan lika gärna ta tag i dagen redan nu.

Hoppas ni andra som inte ska iväg till skola eller arbete fortfarande sover gott <3

Av MissIda - 18 november 2018 18:22

Och det betyder ju då att jag (mannen och jag) lyckades fixa så ugnen gick att använda utan de små pilliplutterna! :-)
För nu iallafall.

Av MissIda - 18 november 2018 14:01

Det är söndagsnöje det ;-)

Söndagar är den dagen jag tycker är den tråkigaste på hela veckan!
Antingen finns det för lite att göra eller så finns det på tok för mycket och ibland tar man på sig att göra nått som inte är så stort projekt men som slutar i ett enormt projekt.

Ja ni kan ju gissa vilket som har varit min söndag...

Jeeeesss! Ett litet projekt som blev stort :-/

Men först innan det projektet så planterade vi körsbärsträd och jag och barnen har hjälpts åt att tvätta lite.

Sen fick jag den otroligt smarta idéen att rengöra ugnen....
Hela luckan for av, det var inte planerat. Såklart sitter skiten så förbannat så jag får inte väck allt (hade jag dock inte räknat med)
Och så klart!
Två små j-vla detaljer, mindre än minst lossnade och kommer betyda en oanvändbar ugn tills en stor reservdel till dessa små bitar kan komma till elon!

Åååå vad jag är lycklig! :-)

De går knappt att se....

Får lugna mig med en kopp kaffe och vika lite tvätt.

Av MissIda - 17 november 2018 07:16

Kunde inte sova längre.
Nu luktar det kaffe i huset och jag och hunden har varit ute och kollat över ägorna.
Några trötta löv får bli bilden denna morgon.

Någon hade definitivt varit på hundens revir i natt och det var enes stor nyfikenhet han försökte hitta den skyldige dock utan resultat.
Jag lugnade honom med att det nog varit någon grann katt eller möjligt vis räven som lovat runt. Jag hoppas inte det sista för risken är stor då att den bär på skabb om den letat mat ändan in på altanen.

Av MissIda - 16 november 2018 06:59

Då har även denna veckan lyckats ta sig fram till fredag :-)
Idag är det lilla tösens lediga dag, eller som hon säger min och mammas mysdag <3

Denna gången lutar det även mot att det blir den stora tjejens mysdag med då hon var hängig här igår med både halsont och värk i kroppen. Går mycket förkylningar nu på skolan så det var väl bara en tidsfråga.

Själv hoppas jag på att det blir än bättre dag än de två senaste för min egen del.

Av MissIda - 15 november 2018 20:40

Nu är det snart godkänt att gå
och lägga sig ;-)

Nej men faktiskt, denna dagen vill jag bara lägga bakom mig.
Efter migränen släppte så har dagen segat sig fram och jag har helst bara velat sova men med simskola för lillan så var det bara att bita ihop.
Middagen löste vi med McDonalds, tack gode gud!

Imorgon blir det hemma mys med lilla tösen, kanske stora med om hon är krassligare imorgon biti. Halsont och värk i kroppen så det är nog en förkylning på
gång hos henne :-(

Av MissIda - 15 november 2018 15:02

Ångesten kröp i mig i morse men den fick vika undan när istället migränen slog på...
Jag kände det nästan på mig redan igår att något var på gång, den plötsliga huvudverk jag fick då var en liten föråkare av dagens kraftfulla och ovälkomna gäst.

Jag har inte haft migrän på säkert 10 år!
Jag har varit rädd att denna dagen skulle komma sen mina problem med ångesten började.

Jag hade mycket som ung 20 åring och då utvecklade jag panikattacker i hop med migränen så när ångesten dök upp så förstår ni kanske att jag nästan bara väntat på detta.

Nu känns det som tur är en aning bättre efter jag sovit en stund och jag kan nu vistas utanför vårt mörklagda sovrum.

Nu hoppas jag resten av dagen/kvällen blir smärt/problem fri

Skapa flashcards