Alla inlägg den 30 december 2018

Av MissIda - 30 december 2018 16:08

Nu är det lugnt och skönt i huset.
Barnen slappar och jag slappar.
Kaffe och låneboken gör det lätt att hamna i en annan värld.

Av MissIda - 30 december 2018 13:58

Sitter och dricker en kopp kaffe och lyssnar på när alla barnen leker kurragömma. Hunden har fått spelet och röjer med sin leksak i hela huset, springer som en galning och skäller och morrar med den i munnen :-)

Det är en fantastisk vacker dag ute, solen skiner och jag skulle vilja gå en promenad. Får se om det blir av eller inte. Sätter inget måste på det, jag ska ta ett pass på gymmet imorgon med är tanken.

Sov ju dåligt då i natt. Låg vaken mellan 01:30-04:30 tiden men lyckades somna tillslut och sov till 08:45 så det blev väl rätt bra tillslut ändå.

Imorgon firar vi in det nya året med goda vänner och en fantastisk tre rätters middag :-)

Av MissIda - 30 december 2018 03:00

Ligger och glor i taket..,
Är längesen jag var vaken mitt i natten men nu var det dags igen :-(
Många tankar och funderingar som började snurra i huvudet.
Nedräkningen inför jobbstarten har börjat och ja det är med en viss oro.
Hur ska det gå? Kommer jag få ihop vardagen på ett bra och sunt sätt? Kommer jag få tid för återhämtning?
Kommer jag gå till nya och förbättrade vanor eller kommer jag falka in i gamla spår och återgå till hur det var innan jag blev sjuk?
Ja tankarna är många men jag försöker se det ur en positiv vinkel...detta är en chans till förändring och jag är inne på ett bra spår så det bör inte bli några problem, egentligen....

Nej nu får jag släppa detta, det löser sig när det drar igång :-)
Ska försöka somna om i soffan istället. Ibland är det lättare om jag byter sovplats.

Natti

Ovido - Quiz & Flashcards