Alla inlägg under december 2018

Av MissIda - 20 december 2018 07:14

Godmorgon där ute!
Idag var det riktigt segt att ta sig upp, klockan började ringa 05:45 - jag kom upp 06:30...zzzzzz zzzzz

Sen har den snön vi fick regnat bort och åter igen är det blött, grått och trist ute.
Ser mörkt ut för förhoppningen om snö till Jul...

Nåja tur det blir jul i vilket fall som helst :-)
Idag är det sista dagen för mini i skolan för denna terminen, stora får gå imorgon med och ha avslutningsmys med klassen.
Efter det får de en välbehövlig ledighet i 2 veckor tillsammans.

Av MissIda - 19 december 2018 16:53


Tog med mig den stora tösen och körde till stan efter skolan.
Hon var såklart hungrig som en varg så det skulle börjas med en fika för att hålla hennes humör uppe :-)

Smoothie och morotskaka, mumsigt :-)

Av MissIda - 19 december 2018 09:52

Har börjat att hitta tillbaka till gymmet och glädjen jag känner med att styrketräna igen efter många års bakslag.

Var hör två gånger förra veckan men tyckte inte jag kunde få till det riktigt och jag hittade inte min fokus eller lyckades med att skärma av mig från alla andra.

Men idag var jag ensam på gymmet de första 15 minutrarna och lyckades då hitta mig själv och varför jag en gång älskade detta :-)

Nu sitter jag här svettig och nöjd med mig själv och passet.
Yeey!

Av MissIda - 19 december 2018 06:54

Ja mina tankar kring vem jag är idag och vem jag vill bli fortsätter.

På min önskelista 2019

fet text
Bli någon jag uppskattar och älskar.

Så är planen!
Jag behöver börja älska mig själv mer, tänka positiva saker om mig.
Kunna beskriva mig själv för andra på ett positivt sätt.

Under flera år har jag oroat mig mycket för hur andra människor ser mig, vad de tycker om mig och så vidare. Har varit allt från om jag är smart nog, söt nog, snäll nog, duktig nog, ja ni fattar.
Detta har ju gjort att jag även utvecklat ett visst självhat då jag utgått från att människor bara ser det negativa i mig.

Detta är något jag behöver sluta med för att ta mig vidare och ut ifrån den här ångestbubblan jag skapat åt mig själv.

Jag satt igår kväll och började skriva ner positiva och negativa saker jag ser och känner om mig själv och blev positivt överraskad.
Jag har redan ändrat mycket i mina tankar och känslor kring mitt eget jag så listan blev inte så lång som jag fasade för :-)
Vi börjar väl med det tråkiga först då.
Dock fanns det grejer som var positiva som även kan vara negativa när de utnyttjas men det fanns även negativa saker jag skulle kunna göra till positiva om jag bara tänker rätt.

NEGATIVA

Temperamentsfull
Bekväm
Skuldkänslor
Hjälpsam (P)
Ansvarstagande (P)
Hemma kär
Tänkare (P)
Ja sägare
Seg i starten
Slarvig
Rädd
Orolig
Själv kritisk (P)

POSITIVA

Hjälpsam (N)
Lättlärd
Snäll
Fokuserad
Flexibel
Vetgirig
Omtänksam
Humoristisk
Ansvarstagande (N)
Tänkare (N)
Vänlig
Kärleksfull
Framåtanda
Själv kritisk (N)

Vad säger ni om den listan?
Jag känner mig stolt över den :-)
Jag är positivt överraskad över hur långt jag tydligen kommit i mitt sätt att se på mig själv utan att ens veta om det.
Lycka! :-)

Av MissIda - 18 december 2018 22:25

Sitter och känner mig spänd och seg i huvudet. Tror jag är rätt trött egentligen och borde nog gå och lägga mig men tänkte vänta uppe på mannen som bör komma hem från jobbet när som helst.

Var första dagen med ökad medicin med, så hur tycker jag det gick??
Tja jag kände mig sömnig hela förmiddagen men jag har inte känt av ångest eller oro mer än lite lite dovt, jag har inte ens behövt trycka undan den för den har inte kommit fram så mycket.
Jag hoppas det är nått som ska kvar stå men att jag ska vara piggare på förmiddagen imorgon. Det är ju då jag behöver det som mest tänker jag...
Det är ju då jag kommer jobba efter nyår, inte bra att vara trött då precis....

Nej fy vad trött jag är!
Natti på er, hörs imorgon :-)

Av MissIda - 18 december 2018 19:55

Min minsta har blivit bästis med en tjejkompis till oss som i eftermiddag och kväll har varit här och umgåtts med oss.
Hon fick presenter, vi lagade mat och gjorde tårta så det är en super nöjd tjej som fått vara med sin vuxna bästis på sin stora dag :-)
Helt magiskt vad dessa två har funnit varandra <3

Nu börjar det dock bli dags att avsluta denna födelsedag, blir sagomys i sängen och massa gos :-)

Av MissIda - 18 december 2018 13:11

Tillbaka efter att jag hälsat på 2 timmar på jobbet.
Ligger nu helt färdig och tung i huvudet.
Känns som jag skulle kunna sova tills imorgon.
Men jo då det kommer säkert gå att jobba 80% direkt efter nyår....njaaaaa.
Ja jag kanske är negativ nu men jag måste även vara realistisk och tänka på vad som känns bäst för mig och det är då fan inte att gå på fullt när jag lider av utmattning och ångest.....
Får ta tag i detta med min personalansvarige och se vad vi kan göra för lösning.

Nu stänger jag av mig själv en stund.
Over and out

Av MissIda - 18 december 2018 09:37

Oj vad trött jag är idag....
Skulle tro att det är för jag ökade medicineringen igår från 10-20mg så med lite tur är det bara tillfälligt tills kroppen vant sig.

Ska hälsa på och ha lite lunch på jobbet idag. Får se hur det går och känns.
Lika bra att mjukstarta med att gå dit och hälsa på lite nu innan och kolla in de nya rutinerna.

Ovido - Quiz & Flashcards