Alla inlägg den 1 januari 2019

Av MissIda - 1 januari 2019 19:20

Kröp upp i sängen och började läsa en ny bok medan mannen och barnen tittar på Scooby Doo.

Denna verkar med bra och är andra delen i serien jag började läsa här om dagen och baseras på Rödluvan och vargen.

Av MissIda - 1 januari 2019 17:38

Var iväg och gjorde av med lite av allt det fantastiskt goda vi åt igår.
Kräftskiva till förrätt, oxfilé med råstekt potatis, vitlökssmör och baconlindade sparrisar till huvudrätt och choklad fondu eller vad det hette till efterrätt.
Mumsigt var det!

Det var många som startade 2019 med ett pass på gymmet och det var en hel del jag kände där så lite små prat blev det med :-)

Tog det rätt chill där idag men en sådan här dag har man rätt att ta det lugnt på :-)

Nu vankas det nyårsdags middag och NEJ!
Vi gör inte som många andra idag och hämtar pizza.
Här blir det bakpotatis med kladdig räkröra.

Av MissIda - 1 januari 2019 16:03

Då är det den 1 januari 2019.
2018 lämnar vi bakom oss med både fina minnen och en tuff period med mycket ångest och utmattning från min sida. Jag har varit ledsen, arg, rädd, orolig, trött och personligt elak mot mig själv.
Jag har dock nått till en helt ny nivå av mig själv. Idag känner jag mig starkare än på länge. Jag är nöjd med resan jag tagit mig fram i och fortsätter att försöka hitta slutet på även om den varit en av de tuffaste i mitt och våra liv så känner jag att det är en resa som är välbehövlig. Det är en resa jag förtjänar att göra för jag förtjänar inte att må dåligt, känna mig värdelös eller oälskad.

Jag har vuxit! Jag är ärlig! Jag tänker leva!
Jag kommer göra bra val! Och när fel och misstag uppstår kommer jag stå stadigt och lösa och rätta till dom.

Jag har fått glädjen tillbaka för motion, bra mat och träning. Det har tagit många år men nu känner jag mig redo och stark i mitt inre.
Inget tvång, inget måste ingen våg inget måttband. Bara träning och motion för att jag tycker det är kul och mår bra av det.

Jag känner mig starkare och tryggare i min roll som mamma för att jag gillar mig själv igen. Nu har jag äntligen energi igen för att vara med barnen, uppfostra dom och lära dom hyfs ;-)

Min man älskar jag som aldrig förr och jag vet att han kommer stå stadigt vid min sida genom vått och torrt <3

Jobbet väntar imorgon och jag är okej med det. Lite oroligt såklart men jag tar det som det kommer och jobbar efter min förmåga så ska jag snart vara tillbaka som vanligt igen.

Jag hoppas ni andra har kunnat blicka tillbaka på året som varit med glädje, stolthet och kärlek oavsett om det varit ett bra eller tufft år och att ni nu kan se 2019 som den nystart ni behöver och alla möjligheter i alla kommande dagar :-)

Gott nytt år!

Skapa flashcards