Alla inlägg den 17 januari 2019

Av MissIda - 17 januari 2019 20:37

Mår inte bra ikväll.
Har känt mig trött och hängig sen jag kom hem efter alla möten idag på förmiddagen.
Jag slocknade som en stock när vi ätit lunch men bara en liten stund innan mannen var tvungen att väcka mig så inte vår lilla tös skulle bli ensam när han körde till jobbet.

Efter det har jag känt mig typ död...
Har känts som något sitter inne i huvudet och äter på min hjärna... örk!
Varje timme som passerat har jag känt mig mer och mer omänsklig.

Nu har jag fått barnen i säng så nu kan jag ta hand om mig.
Mediciner och sängen och en stunds tv sen är det sova som gäller.
Imorgon tar jag nya tag :-)

Godnatt!

Av MissIda - 17 januari 2019 15:14

Haft mitt sista samtal med terapeutern idag.
Kändes lite konstigt, har fått så mycket ut av de samtalen.
Jag har hittat tillbaka till mig själv, funnit glädjen i saker igen och blivit tryggare med vem jag är och vill vara.

Jag har lärt mig att tänka annorlunda, prioritera annorlunda, välja vad jag vill, vad som gör mig lycklig, glad och hel.
Att se mig själv inifrån och ut och att lyssna på mina signaler om att nu är det dags för vila.
Jag tycker om mig själv på ett mer ärligt sätt, jag ser mig i spegeln och ser något vackert.

Nu ska jag då stå på egna ben och stanna eller ta mig vidare på vägen utan att sladda ner i diket igen.
Lite skumpigt blir det säkert men några mer avkörningar ska det då inte bli.
Här ska stannas i tid i fortsättningen.

Jag ska fortsätta att jobba med mig själv, fortsätta utvecklas tills jag är 100% säker på att nu är jag hel och under tiden ska jag njuta och finna allt som gör mitt liv underbart.
Jag ska älska, skratta, sjunga, leka och drömma.
Och jag ska inte vara rädd att visa mina känslor för dom jag älskar och tycker om.

Alla andra!...här har ni inget att hämta.
Min energi är inte till för er!

Ovido - Quiz & Flashcards