Alla inlägg under januari 2019

Av MissIda - 15 januari 2019 06:51

Idag får det bli att fokusera på mig.
Inga måsten i första hand, dom kan jag ta när jag fått lite kärlek av mig själv :-)

Jag tänker gymmet på förmiddagen och att träffa en vän någon gång under dagen som jag inte träffat på typ ett år!
Att snacka lite skit med henne kan vara lite upp piggande :-)

Av MissIda - 14 januari 2019 15:48

Här har ni en som tagit ut sig idag....
Hållt ett alldeles för högt tempo och haft för många bollar i luften samtidigt.

Tvättat, handlat, städat, promenerat och varken tvätten eller städningen blev klar för jag tappade tråden och började springa runt som en tok utan att få något klart.
Är så typiskt mig när jag tar i från tårna, planerar inte och delar inte upp uppgifterna över veckan istället och då slutar det så här varje gång.
Inget blir riktigt klart, jag mår dåligt och kroppen protesterar vilt om att vila.
Att man aldrig lär sig?!?

Ovanpå detta nu så har jag ett litet odjur hemma som inte lyssnar på sin mamma utan gör precis tvärt emot vad hon får.
Gaaahaaa!
Ge mig styrka!

Av MissIda - 14 januari 2019 13:54

Tog en liten promenix med hunden i förmiddags.
Vädret är helt fantastiskt idag!
Solen skiner från en klarblå himmel, det är inte många plus grader och det blåser rätt kallt men det var så härligt i skogen :-)

Finns inte många platser jag trivs så bra på som i naturen.
Skog, sjö, hav eller berg och dalar, det är balsam för min själ :-)

Nu ska jag faktiskt blunda 5 min innan jag ska hämta hem barnen <3

Av MissIda - 14 januari 2019 06:34

Då var det måndag igen och skolan väntar för barnen.
Jag har en ledig dag, tack för det :-)
Denna veckan kan bli en hel ledig vecka då jag inte har fått någonstans att infinna mig via mitt jobb...
Jag behöver visst vara försiktig hur mycket jag jobbar nu i början men att gå en hel vecka utan betalning och utan något från FK det blir inte roligt.
Är timanställd med så det jag jobbar denna månaden får jag inte ändå så hur som så kommer dagarna fram till februarilönen bli en aning kämpiga men vi får försöka bunkra upp med mat iallafall så vi inte står utan det :-)
Mannen min har ju som tur är ett bra jobb så vi får snåla och spara in lite mer än vanligt denna gången bara :-)
Det brukar lösa sig även när det är tufft så det går säkert bra denna gången med :-)

Nehe nu ska barnen väckas.
Skön måndag allihop!

Av MissIda - 13 januari 2019 16:33

Jobbat över idag och har precis kommit hem.
Trött och öm i kroppen.
Mat har det inte blivit idag mer än frukost.

Det var ingen hemma när jag kom så nu ska jag njuta av en kopp te och invänta min familj

Av MissIda - 13 januari 2019 09:40

Matlusten lyser med sin frånvaro men igår lyckades jag ändå äta två mål med familjen och några fröknäcke gick ner som godis på kvällen.

Idag ska det vara grått, mörkt och regnigt så yeey! Man blir ju så pigg och glad då....inte ;-)

Jobbet är det som gäller idag med sen blir nästa vecka lite oviss men det får bli att ta en dag i taget.
Härlig söndag på er!

Av MissIda - 12 januari 2019 07:33

Fy f-n!
Då började den jäkla skit veckan bara vi kvinnor är så hedrade med att få ha, pyttsan!
Är så så så trött på att ha det.
Jag mår mycket sämre av min ångest när röda veckan infaller, jag blir orolig, ledsen, det värker och gör ont. Jag blir gnällig, lättretlig, och massa annat som ångesten tar med sig....utöver vad alla hormoner rör upp i kropp och knopp.
Aptitlöshet, rädsla, katastroftankar, sömnproblem, stickningar i kroppen, tryck över bröstet, glömska och massa mer.

Får härda ut, det är bara några dagar.

Av MissIda - 11 januari 2019 17:57

Behövde få tankarna på något annat och vad är då bättre än att baka??
Funkar för det mesta på mig iallafall :-)


Fröknäcke
Mitt egna lilla godis!

Började även plocka undan lite av julen.
Börjar nog kännas som att jag är färdig med den nu.
Gardinerna får hänga några dagar till då jag glömt att tvätta de andra som ska upp, typiskt mig men jag får gott om tid till det nästa vecka kan jag tänka mig.

Blir ni med sugna på att göra om och hitta nya saker att dekorera med efter varje jul?
Det blir jag, har miljoner grejer men typ inget matchar eller följer ett visst mönster så det brukar inte bli någon röd tråd i vårat hushåll precis men skitsamma ;-)
Roligt att ändra om lite ändå :-)

Ovido - Quiz & Flashcards