Alla inlägg under januari 2019

Av MissIda - 7 januari 2019 19:22

Ligger hemma i soffan efter ett varmt bad och försöker känna någon stolthet över dagen.
Pulsen dunkar i öron, hals och bröst som ett varningstecken för tredje dagen nu att ångesten finns kvar och retas med mig.
Jag skulle kunna somna känner jag men det är väl lite väl tidigt.

Satt som mål denna veckan att komma ut mer på promenader, förra veckan blev det bara en så vi satsar väl på att dubbla det iallafall. Man ska inte satsa för högt!
Halva är avklarat även om den var kort så gjorde den våran dag, både min och h*n jag är assistent till :-)

Av MissIda - 6 januari 2019 07:54

Än har ingen mer än jag stigit upp i familjen så jag får äta min frukost ensam.

Är seg i huvudet nu och skulle nog behöva lägga mig igen men jag undrar om det skulle hjälpa idag....

Tycker jag har ett tryck över halsen och bröstet idag :-(
Känner mig olustig i huvudet och jag spänner mig massor...

Jag hoppas någon vaknar snart så jag kan sticka och träna och se om det känns bättre efter.

Av MissIda - 6 januari 2019 06:08

Jaha då gick det inte att sova längre.
Vaknade 04:00 och har sen dess bara legat och funderat en massa på livet.
Kom inte fram till något precis, allt var mest bara störigt så steg upp istället.

Gick ut i den svala mörka morgonen i min mys dress med hunden.

Kaffe och en påse tvätt blir morgonens sysselsättning fram tills familjen vaknar.

Av MissIda - 5 januari 2019 18:54

Nu är det fullt upp ska ni veta!
Idag har vi varit på kalas hos barnens gammal farmor samtidigt som vi ordnat med vårt egna kalas för vår 11 åring imorgon.

Ja mycket ska det vara på samma gång.
Har precis bakat klart till imorgon, både sockerfria och vanliga kakor.

Gjorde chokladbollar av dadlar, de blev riktigt goda :-)

Imorgon blir det lite städ och dukning och jag skulle verkligen vilja hinna ett pass på gymmet!!!

Ha en trevlig lördags kväll!

Av MissIda - 4 januari 2019 19:31

Idag för 11 år sedan kom hon, vårt första barn med dunder och brak och visade oss vad villkorslös kärlek innebär <3

Hon är den gladaste, snällaste, envisaste, smartaste, roligaste, spralligaste, ibland argaste och otrevligaste 11 åring som finns men hon är bara vår och hon gör oss stolta och lyckliga att hon valde just oss till sina föräldrar <3

Hennes dag började med skönsång på sängen följt av paketöppning och sen pannkaksfrukost med alla onyttigheter ni kan tänka er :-)
Efter det åkte vi till badhuset och nu ikväll åt vi ute på restaurang och hon och vi är nu nöjda med våran härliga dag tillsammans.

Av MissIda - 3 januari 2019 19:25

Hade det lite tuffare på jobbet under förmiddagen när ångest låg och drog i mig men vi bestämde oss för att ta en liten promenad i solen och det gjorde susen för mig :-)

Kom hem till att barnen och mannen hade fixat det här :-)

Betydligt bättre ordning och enklare att hålla rent från barnens alla vantar, mössor och extra ytterkläder.

Det ska fixar lite mer grejer med men det är en bra början :-)

Av MissIda - 3 januari 2019 19:25

Hade det lite tuffare på jobbet under förmiddagen när ångest låg och drog i mig men vi bestämde oss för att ta en liten promenad i solen och det gjorde susen för mig :-)

Kom hem till att barnen och mannen hade fixat det här :-)

[Bild]

Betydligt bättre ordning och enklare att hålla rent från barnens alla vantar, mössor och extra ytterkläder.

Det ska fixar lite mer grejer med men det är en bra början :-)

Av MissIda - 3 januari 2019 07:07

Sovit som en stock, varit uppe en gång på tia bara annars har jag sovit väldigt bra fram till klockan ringde 06:30 :-)

Andra dagen på jobbet idag sen tar jag helg igen för att inte starta för hårt innan jag fått kläm på allt igen.

Varit ute med hunden och konstaterade att jag absolut borde skaffa mig termobyxor så jag kan gå promenader både i kallare väder och snö. Det sägs vi ska få snö nu snart men ja vi får väl se....

Jag börjar faktiskt tröttna lite på allt julpynt nu, alla tomtar, små pryttlar och granen. Kan verkligen tänka mig att ta bort det och bara ha kvar gardinerna och adventsljusstakarna i fönstren ett tag till, misstänker dock att det inte går hem hos mannen än, hahaha han är tokig i det :-)

Medan jag är på jobbet idag ska mannen och barnen bygga ihop en liten Ikea möbel och göra om i hallen med den så vi får lite bättre plats och ordning där, ska bli spännande att komma hem till :-)

Nog pladdrat denna morgon om ditten och datten. Ha en bra dag på er!

Ovido - Quiz & Flashcards