Direktlänk till inlägg 8 februari 2019

Är det nu det blir min tur?

Av MissIda - 8 februari 2019 14:24

Efter många dagars oro och frustration känns det idag efter ett spännande besked en aning bättre :-)
Min jobb situation kommer med stor sanolikhet förändras kraftigt från och med måndag och det har gjort att jag tänkt mycket på framtiden och vad jag har att ge.
Min första tanke var att vad f-n kan jag erbjuda, vad har jag att komma med?? Jag är väl inget speciellt eller direkt bra på något.
Men sen blev jag förbannad på mig själv och frågade...VAD F-N HÅLLER DU PÅ MED?!?!?
Det här är ju ditt gamla jag, den som nedvärderar och kritiserar minsta lilla grej hos dig själv. Den som inte tillåter dig själv att vara bra på nått eller pushar dig själv framåt istället för bakåt. SKÄRPNING!
Nu är detta min chans att vara fullkomligt ärlig och öppen med mitt liv och vad jag vill ha ut sv det och då ska jag fasen ta tag i den och hålla i den för allt det är värt!
Och tack vare det så ska jag nu på en jobb intervju på måndag eftermiddag :-)
Vem vet, det är kanske nu jag äntligen hittar rätt :-)
Finner den ?andra familj? jag så länge sökt inom arbetslivet? Jag hoppas det för det är nått jag är trött på att söka efter, nu vill jag komma ?hem?.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissIda - 19 januari 2023 06:37

Ja jag var då med en rolig en? Har inte bloggat sen hösten 2021, dagen då jag hoppades på den hjälp min kropp skriker efter. Men icke mina vänner, nu har det gått mer än ett år och inte en enda dag har jag fått vara smärtfri. Man hittar inga fel p...

Av MissIda - 1 november 2021 06:50


Då är det så dags. Idag efter många års rop på hjälp över min värk som påverkar mig så fruktansvärt negativt ska jag till den reumatologiska mottagningen. Jag hoppas på hjälp, grundlig undersökning och uteslutande av diagnoser som tyvärr oroar mi...

Av MissIda - 11 mars 2021 08:12


När man äntligen får lite ledigt och får en tid för sig själv och för att få undan måsten som legat och släpat underlättar detvärkligen när vädret ute inte är lockande till andra frestelser Snöblandat regn och en jäkla vind gör att det känns nice at...

Av MissIda - 12 februari 2021 07:09

Då är det fredag igen, jag gör mig redo för en jobb helg. Haft två lediga dagar här nu och kunnat njuta av att bara få va en dag och sen fixat och donat andra dagen. Idag blir det kallt här nere i söder och det skulle hålla i sig under helgen innan...

Av MissIda - 10 februari 2021 07:17

Måste skriva av mig lite! Är så trött på allt just nu. Det är alltid nått strul på jobbet med den ena eller andra personalen. Detta resulterar i en massa jobb med att leta ersättare och för det mesta är det svårt och det slutar med att jag själv få...

Ovido - Quiz & Flashcards