Alla inlägg under februari 2019

Av MissIda - 17 februari 2019 08:01

Utanför har dagen ljusnat, diset börjar lägga sig och solen ger ett lätt orangerosa sken.
Det är bara jag och minstingen uppe, jag med en kaffe kopp och hon är redan i gång med att sortera klistermärken som ska in i en sagobok.

I veckan som kommer väntar 2 jobb intervjuer som jag hoppas ger mig något så jag kan sluta oroa mig och så jag kan få igång en inkomst innan det blir penga brist delux!

Igår var en fantastisk dag med solsken och 10-12 plusgrader. Bilarna fick massa omtanke med tvätt och städ.
Snygga blev de :-)
På kvällen slog vi igång grillen för första gången detta året, fläskfilé med en potatisgratäng satt som en smäck innan det blev glass mys till mellon :-)

Idag vankas det träning för min del, inte blivit nått på nästan två veckor nu så det får bli ett helkropps pass på 2 timmar eller nått ;-)

Hoppas alla får en lugn och skön söndag!

Av MissIda - 13 februari 2019 15:28

Behövde luft, naturen och vattnet så drog till skogs med stora tösen efter skolan.

Av MissIda - 11 februari 2019 11:28

Ja idag är det dax att gå på typ min första arbetsintervju där jag själv sökt arbetet.
Jag har inte varit arbetslös en dag sen jag slutande skolan mer än 1 månad sammanlagt och då valde jag det själv i väntan på nästa arbete. Har alltid haft tur med att bli uppringd och erbjuden jobb som jag hoppat på så det ska bli spännande att faktiskt gå på en riktig intervju :-)
Håll era tummar att det går bra!

Av MissIda - 8 februari 2019 14:24

Efter många dagars oro och frustration känns det idag efter ett spännande besked en aning bättre :-)
Min jobb situation kommer med stor sanolikhet förändras kraftigt från och med måndag och det har gjort att jag tänkt mycket på framtiden och vad jag har att ge.
Min första tanke var att vad f-n kan jag erbjuda, vad har jag att komma med?? Jag är väl inget speciellt eller direkt bra på något.
Men sen blev jag förbannad på mig själv och frågade...VAD F-N HÅLLER DU PÅ MED?!?!?
Det här är ju ditt gamla jag, den som nedvärderar och kritiserar minsta lilla grej hos dig själv. Den som inte tillåter dig själv att vara bra på nått eller pushar dig själv framåt istället för bakåt. SKÄRPNING!
Nu är detta min chans att vara fullkomligt ärlig och öppen med mitt liv och vad jag vill ha ut sv det och då ska jag fasen ta tag i den och hålla i den för allt det är värt!
Och tack vare det så ska jag nu på en jobb intervju på måndag eftermiddag :-)
Vem vet, det är kanske nu jag äntligen hittar rätt :-)
Finner den ?andra familj? jag så länge sökt inom arbetslivet? Jag hoppas det för det är nått jag är trött på att söka efter, nu vill jag komma ?hem?.

Av MissIda - 4 februari 2019 14:40

Jaha då blir det vab några dagar.
Feber, hosta och snor om vart annat har drabbat den stora tjejen så det är väl bara en tidsfråga innan den lilla med trillar dit.
Men ja vi får hoppas vi andra klarar oss för hon är verkligen sjuk.
Just nu är det dock rätt bra då vi lyckats få ner febern till under 38 och hon orkade följa med mig på en snabb dusch som fick henne att piggna till lite :-)

Förövrigt idag så har vi myst med film och jag har gjort piroger

Och nu står en köttgryta å puttrar på spisen.
Kan bli beslutsångest om vad vi ska äta ikväll minsann ;-)

Ikväll ska jag faktiskt iväg och bli ompysslad och få prova på lite hudvårdsprodukter, ska bli trevligt :-)

Härlig måndag allihop!

Av MissIda - 2 februari 2019 08:00

Sovit som en kratta i natt men skit samma, vi är lediga idag.
Ja inte mannen då, han har jour denna helgen och givetvis skulle det komma en båt så han fick jobba men de startade tidigt så de bör vara klara strax efter lunch om inget strular.

Varit ute med hunden och sett över ägorna och såklart kastat snöbollar för det är ju så kul :-)

Idag står det fix och trix på schemat plus ett kalas som lilla tösen ska på.
Men först...
KAFFE!

Av MissIda - 1 februari 2019 17:05

Började med att försova mig igen.
Stora dottern väckte mig 07:20 med att..
Mamma! Du har försovit oss!
Vi kom till skolan tidigare än vad vi gör när vi inte försovit oss så funderar allvarligt på om jag inte ska väcka dom så tidigt så de måste bli klara snabbt :-)

Resten av förmiddagen bestod av hemma bio med den lilla tösen och mannen.
Vi tittade på trassel åt popcorn och drack läsk.
Jaaaa ni hörde rätt både popcorn och läsk innan lunch, var hur mysigt som helst <3
Hon kan komma på bra mysiga grejer att göra på fredagarna när vi är lediga ihop <3

Eftermiddagen bestod av att hämta en bunke ungar för lek och sen kom mamman med fika och vi alla satt och njöt av vaniljmunkar och någon annan kaka.

Jag tog ju bara kaffe dock eftersom jag inte äter socker men de andra åt så detsprutade ut öronen ;-)

Nu håller jag på med Thaiwok som stora tjejen önskat.
Resten av kvällen blir massa mys och väntan på att mannen i våra liv ska komma hem från jobbet.

Ha en go helg allihopa!

Skapa flashcards