Alla inlägg den 14 maj 2019

Av MissIda - 14 maj 2019 19:55

Först blev jag chokad, sen blev jag arg och ledsen och sen blev jag bara tom och tänkte fy för vuxna som kan hålla på med sånt här trams.
Kom till en mycket arg kund efter en ledig helg.
Otrevligheterna haglade mellan min (vår) kund och annan personal.
Jag höll mig på min kant och försökte ignorera deras dispyt men efter ett tag var det ganska omöjligt.
När jag pratade med min (vår) kund fick jag reda på att helgen hade bestått av smutskastning från viss personal om andra i personalen och detta helt öppet till kunden.
Kunden var väldigt upprörd och arg över hur de hade uppfört sig.

Jag bara undrar?
Var de nöjda med sin insats?
Var de nöjda med sitt uppförande?
Kände de sig stolta över deras arbetsätt och gav de sin yrkesgrupp en korrekt avspegling?
Gick de hem och kände att de gjort allt de kunnat för kunderna denna helgen?
Eller var bara deras mål att göra andra illa?
Om det var det sista så tror jag verkligen de lyckades med sin uppgift och ska känna sig stolta.

Om inte?

Då ska ni nog tänka om, fundera över om ni verkligen är goda människor, ärliga och sanna och om ni verkligen ska jobba med människor?
Kanske är eran lott i livet att stå vid en maskin och plocka reservdelar till bilar istället. Inte för att jag menar att det är ett skit jobb som skithögar ska ha men...
Där kan ni iallafall inte göra människor i en behovsställning illa med era fruktansvärt osjälviska och elaka kommentarer.

Tack för ordet!

Presentation


"Livet är som en bok, man kan aldrig göra om de redan skrivna sidorna men man kan alltid börja på ett nytt kapitel"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards