Alla inlägg den 11 juni 2019

Av MissIda - 11 juni 2019 20:09

Så skönt att komma hem idag.
Tog en snabb runda på Lidl och handlade lite och när jag kom hem var grillen igång med goe kött och i ugnen fanns det potatis, paprika och vitlök och det luktade ljuvligt i huset.
Duktig man man har :-)

Ett långt bad senare har jag nu film mys med minstingen innan läggdags.
Vad är bättre än det liksom?

Och Barbie såklart, min favorit leksak som liten :-)

Av MissIda - 11 juni 2019 14:32

Ja jag vet att jag skrev innan att vi alla måste kämpa och ta oss igenom svackan men fan jag peppar och stöttar så många jag kan i detta men just nu är det ingen som peppar mig tillbaka....
Det blir en känsla av att alla förlitar sig på att jag kommer lösa allt trots att det är upp till oss alla att förändra saker mot det bättre.
Nu känns det som att alla väntar på att jag ska ge dem order hur de ska bete sig, uppföra sig och vad de ska göra på arbetet trots att det egentligen är väldigt logiskt och alla bör vete sin roll i laget efter den här tiden.

Men ja det är inte alltid allt klaffar.
Nu har jag slängt ut mig det iaf så nu tar jag ny fart mot det uppsatta målet!

Av MissIda - 11 juni 2019 09:11

Har egentligen ingen aning om vad jag ska skriva men jag tänker att det kanske bara flyter på när jag börjar ;-)

Det är förändringar på gång både på arbetet om med mig själv.
Jobbet känns struligt just nu men jag hoppas vi kommer greja det och att alla håller ut och kämpar på tills vi landar.

Med mig är det förändringar i mig som känns positiva men ändå förvirrande då det är en sida av mig jag inte haft innan som tar sig fram.
Allt känns tryggare, grejer som tidigare gjort mig nervös, illa till mods eller bara gjort att jag stängt ner hela mig känns nu mer ganska bekväma och naturliga.
Det mesta flyter på och det ger mig trygghet och styrka i min personlighet.
Jag står upp, starkare och med en stolthet över vem jag är och vad jag känner och alla dessa känslor och vad jag står för har lättare att lämna sin inre vrå och faktiskt bli hörda och det känns fantastiskt för mig som annars alltid stått tyst och låtit mig själv bli överkörd.
Nu är jag inte tyst längre, nu är det jag som syns och det är jag som hörs :-)

Självklart är det saker kvar i livet att jobba med absolut men det känns som allt börja nystas upp ur härvan och det är med lätta steg jag fortsätter framåt mot mitt sanna jag!

Skapa flashcards