Alla inlägg den 25 januari 2019

Av MissIda - 25 januari 2019 14:45

Ja jag och mini har haft det så mysigt idag.
Ett bad tillsammans efter frukosten, en runda på bibblan där det så lägligt även var sagostund för barnen :-)
Efter det blev det pannkaka med grädde och sylt på fiket innan vi körde hem en stund och bakade lite fika till barnen och pappan medan jag jobbar en stund.

Jag lånade en kokbok som jag ska kolla lite i och se om man kan gå några nya tips

Någon som använt den och kan tipsa om något recept?


Nu snabb fikar jag själv innan jag ska till jobbet

Morotskladdis med apelsingrädde
Mmmm mm mmm :-)

Av MissIda - 25 januari 2019 06:09

Fredagen har anlänt och det betyder mamma och mini dotter dag.
Minstingen är ledig från fritids så våran plan är bibblan och mys fram till stora tösen slutar skolan :-)

I eftermiddag blir det att hoppa in på jobbet två timmar typ och stötta upp sen blir det hem igen till familjen för fredags mys.

Fick byta pass imorgon med en annan tjej som behövde vara ledig nästa lördag så helt plötsligt fick jag en ledig dag till denna veckan, inte helt fel ;-)

Nu visar de äntligen snö på väderkartan :-)
Kolla in detta!

Lite regn blir det såklart med för så ör det alltid, antingen börjar det med det eller så slutar det med det men oavsett så ska jag njuta och mysa av det när det faller ner och gör världen ljusare :-)

Ovido - Quiz & Flashcards