Alla inlägg under december 2020

Av MissIda - 29 december 2020 16:22

Sista timmen kvar på jobbet och det segar sig fram.
En liten mini paus nu innan det är dags att dra igång igen är välkommet.

Imorgon ska jag ta mig sovmorgon tänkte jag om det möjligtvis går och sen får det bli att fixa middagen till Nyårsafton.
Försökte beställa för avhämtning men det fanns såklart inga tider kvar till det så nu får det bli att in i butiken och handla som jag velat slippa.
Får gå för denna gång...

Av MissIda - 29 december 2020 07:03

Att vakna allt för tidigt kan ha sina fördelar.
Idag hinner jag med att morgon mysa med minstingen då hon med bestämde sig för att ha sovit klart :-)
Svampbob tycker hon är roligast just nu så det myser vi med i soffan.

Av MissIda - 29 december 2020 06:28

Idag bestämde sig kroppen för att vakna 04:00, när hjärnan vaknar återstår att se...

Nedräkningen på detta året är i full gång och planeringen inför sista dagen har börjat.
Jag tänker mig något inte alls för komplicerat i matväg men nått som ändå känns lyxigt.
Så vad passar inte bättre än bakpotatis och en fantastisk röra, sallad och vitlöksbröd till det :-)

Lånade bilden från koket.se som förresten har många goda och härliga recept på lager :-)

Till dessert funderar jag på egen gjord glass, kanske med citronsmak som serveras i citron skalet men chokladpudding, marängsviss eller någon mousse skulle kunna passa lika bra med ett snyggt upplägg...
Ja alternativen är många.
Får bli att överlägga alternativen till övriga familjen och se vad de tycker.
Vad tycker ni? Vad ska ni ha och hur ska ni fira?
Vill gärna veta, man kan ju alltid få lite nya tips och idéer:-)

Idag och imorgon vankas det jobb igen, hoppas på en lite bättre dag idag med ett härligare humör på alla...Efter de här tre dagarna tar jag två fridagar ihop med familjen iallafall :-)

Nu ska jag väcka kroppen med 8 koppar kaffe typ he he he ;-)

Av MissIda - 28 december 2020 07:27

Då var julen över för denna gång och det är dags att gå tillbaka till jobbet.
8-17 idag så middagen överlåter jag åt resten av familjen som ska fortsätta att ha jullov ett bra tag till.

Sov lite sådär i natt med men låg inte vaken jätte länge som tur va men sömnbristen gör sig påmind med tunga ögonlock och lätt oro i kroppen.

Hur denna veckan blir är ännu oviss, min ena kollega är fortfarande sjuk och hennes pass måste täckas om hon inte kommer på benen snart.

Nu vankas det kaffe till levande ljus, underbart :-)

Av MissIda - 28 december 2020 01:34

01:00
Jo då, här ligger jag och filosoferar...
Visst är det underbart när alla ens tankar hopar sig och smyger fram och väcker en mitt i natten, eller??
Njaa, när jobbet väntar är det ingen höjdare och efter att inte sovit ordentligt förra natten så jublar jag inte precis.
Kissig nödig blir man ju såklart med och när man har gett upp att försöka somna om utan att gå på toa så är det sen rätt kört ett bra tag innan sömnen infaller sig igen.

Aja det är väl bara att sätta igång med väntandet...
Godnatt, hoppas ni slipper ligga vakna.

Av MissIda - 27 december 2020 15:01

Övernattningen gick som den gick.
Somnade sent vaknade 100 gånger på natten och innan kl 06 var det tydligen färdig sovit.
Sammanlagt ungefär mellan 3-4 timmars sömn.
Yeeeey!
Tur att det ändå är en alla dag :-)
Tittat på Disneys nya Mulan, gillade den men lite bättre kunde den varit.
Saknade lite från den tecknade men ja man kan ju inte få allt så.

Nu tänker jag ta mig en kopp kaffe och sen ett varmt bad och lyssna på
Stormen utanför

Av MissIda - 26 december 2020 14:41

Oj oj oj så trött jagar idag.
Hade kunnat somna om tusen gånger men lyckats hålla mig vaken.
Nu försöker jag rita med minstingen men med värken i fingrarna gör det svårt.

Så här långt orkade jag sen tog det stopp.
Ikväll ska minstingens kompis komma och sova över. Jag hoppas det går bra och att de kommer sova gott så jag får sova med.

Av MissIda - 25 december 2020 11:19

Idag blir det lutfisk middag på jobbet.
Inte dumt när man blir bjuden på sådant :-)
Är inte många som gillar det eller har det vid jul men för mig är det tradition.
Visst smakar det ingenting och sen det samma men är det tradition så är det ;-)

Vad gör ni andra så
här dagen efter Jul?

Ovido - Quiz & Flashcards