Alla inlägg under december 2020

Av MissIda - 16 december 2020 10:34

Idag vankas det jobb och sen har jag två dagars ledighet innan helgjobbet börjar.
Kommer bli två dagar av fix och trix.
Julklappar och födelsedagspaket ska slås in, deg till pepparkakor och lussebullar ska göras och kanske det hinns med lite mys mellan varven :-)

En liten tanke som faktiskt är klockren när det kommer till samtal i olika former vi idag har med varandra.
Det kan va stor skillnad på vad någon säger och vad någon hör så super viktigt att man tänker till och faktiskt frågar om man blir osäker på hur personen faktiskt menade det den sa.

Ha en bra dag och va tydliga mot andra :-)

Av MissIda - 15 december 2020 06:52

Nej då, det gick inte bra att sova i natt heller så soffan fick sig en gäst denna natten med.
Gör inte underverk för min kropp precis men sömn känns som ett viktigare måste än en kropp som är mindre smärt påverkad.

Efter ca 4 timmar med sömn så vaknade jag av att mannen min kom upp. Då var det hans tur att inte kunna sova så klockan 05:15 satt vi här med varsin kopp kaffe och ojade oss om vem som sovit sämst hahahaha!
(Jag vann ju såklart men det vet ju inte han ;-) hihihi)

Lillstrumpan kom en stund senare och tog över min plats i soffan, startade saga men förgäves så nu är svampbob igång och hon myser för fullt :-)

Är ändå mysigt på nått sätt med så tidiga morgnar runt juletid...även om de inte är planerade.
Man tänder lite ljus, dricker kaffe och päser en stund vid brasan. Ljudet av ett barnprogram och ljusen från trädgårdarna runt omkring.
Det gör det lite lättare när ögonen går i kryss av bristen på sömn.

Idag blir det arbete mellan 8-16.
Idag är vi två och två, skönt när det finns någon att luta sig på :-)

Av MissIda - 14 december 2020 06:57

Usch ja!
Två nätter nu utan ordentlig sömn...
Somnat runt 02 och vaknat som en zombie, idag ska man ju upp och jobba med så 06 ringde klockan.
Långt pass idag men efter 4 dagars ledighet är det bara att streta på.

I lördags kom granen in, luktar fantastiskt i hela huset :-)
Många klassiska julfilmer har det blivit i helgen och stämningen börjar krypa på oss alla så smått trots saknaden av snön.

Av MissIda - 5 december 2020 11:55

Arbete väntar mig och även så imorgon... lilla tösen är iväg och leker med kompis.
Resten av familjen är hemma och gör det de känner för, skönt!

Nästa vecka är mannen min hemma i fyra dagar pga av Corona permittering, är inte dumt alls att ha han hemma så mycket varannan vecka även om det betyder mer jobb för mig för att få in de pengar han går miste om. Som tur är så är det inte jätte mycket han förlorar så det går ingen nöd iallafall :-)

Kvällen innebär nog en massa mys med familjen och någon god mat.
Tror barnen var jätte sugna på hemma gjorda burgare så det blir det nog.

Vad ska ni hitta på?

Av MissIda - 4 december 2020 07:34

Idag ska jag äntligen få va ledig :-)
Både kroppen och knoppen är tacksamma över en dag med vila.
Barnen går i skolan till kl 13 så jag och hunden har några timmar själva.
Såklart har jag grejer jag behöver ta hand om här hemma, ska bara hitta energin till det.
Är så tråkigt när jag har sämre perioder, får inte igång mig själv, det jag lyckas med är tvätta då det sköter sig själv.
Men idag är listan tyvärr längre än så...
Jag får göra lite i taget så ska det nog gå :-)

Gjort en beställning på Coop som ska hämtas ikväll.
Kanon i dessa tider att man kan beställa och bara hämta sina varor.
Nehe! Nu får jag väl ta tag i dagen så barnen kommer iväg till skolan.

Härlig fredag på er!

Av MissIda - 2 december 2020 16:23

Fast just det, jag jobbar ju i helgen...
Jag är riktigt trött i huvudet efter dessa dagar av introduktioner.
Imorgon börjar jag senare så ska bli skönt att få lite återhämtning på förmiddagen.
Handling står på schemat när barnen åkt till skolan och sen slöar jag nog loss fram till jobbet kallar igen.
På fredag är jag ledig, och då står det nog tvätt och städ på schemat. Sådana tråkiga måsten som man måste ta hand om förr eller senare så lika bra att få det gjort liksom.

Av MissIda - 1 december 2020 07:32

Sitter med en kopp kaffe och samlar energi för denna dag.
Barnen ska upp och göras klara inför skolan, hund ska lämnas på hunddagis och sen bär det iväg till jobbet och nio timmar av upplärning av personal.

Jag har för ovana att bli fumlig och glömsk när det ska läras ut då det helt enkelt blir för mycket för min hjärna att försöka kontrollera då man gärna ska visa och tala om vad man gör, samtidigt som man ska ge uppmärksamheten till kunden så denne känner sig involverad i upplärningen. Sen ska jag även försöka skapa ett band mellan de ?nya? och de ?gamla? (personal då alltså) ja och även mellan kunderna och de nya...och gärna utan att de förstår att det är det jag gör hihihih och ibland är det svårare än nått annat...
Klickar det inte inom en snar framtid så gör det aldrig och då är det över ganska snabbt tyvärr ... :-(

Har dock bestämt mig för att denna gången ska jag prova en ny teknik.
Istället för att visa och berätta samtidigt så ska jag helt enkelt låtsas som att ingen mer är där och göra jobbet precis som jag alltid gör och ta snacket mellan arbetsuppgifterna och hoppas att personalen har lätt för att lära visuellt och ser de små detaljerna som gör att arbetet går så mycket smidigare.
Detta är inga nybörjare som ska utbildas från noll utan de har varit ute i arbetet men ingen kund är den andre lik.

Jag har jobbat hårt med att få ihop detta arbetsätt och lärt ut strategin till många, vissa finner sig snabbt och ser själva skillnaden hur sättet ger trygghet till kunderna vilket gör att de snabbt har lätt att samarbeta och som ger hela arbetsplatsen bra energi och god stämning.
Jag håller tummarna varje gång att detta ska ske helt naturligt för det är en sååå stor fördel om det gör det.
Detta arbetet ska komma ifrån hjärtat.

Ovido - Quiz & Flashcards