Direktlänk till inlägg 19 december 2018

Önskelistan fortsätter

Av MissIda - 19 december 2018 06:54

Ja mina tankar kring vem jag är idag och vem jag vill bli fortsätter.

På min önskelista 2019

fet text
Bli någon jag uppskattar och älskar.

Så är planen!
Jag behöver börja älska mig själv mer, tänka positiva saker om mig.
Kunna beskriva mig själv för andra på ett positivt sätt.

Under flera år har jag oroat mig mycket för hur andra människor ser mig, vad de tycker om mig och så vidare. Har varit allt från om jag är smart nog, söt nog, snäll nog, duktig nog, ja ni fattar.
Detta har ju gjort att jag även utvecklat ett visst självhat då jag utgått från att människor bara ser det negativa i mig.

Detta är något jag behöver sluta med för att ta mig vidare och ut ifrån den här ångestbubblan jag skapat åt mig själv.

Jag satt igår kväll och började skriva ner positiva och negativa saker jag ser och känner om mig själv och blev positivt överraskad.
Jag har redan ändrat mycket i mina tankar och känslor kring mitt eget jag så listan blev inte så lång som jag fasade för :-)
Vi börjar väl med det tråkiga först då.
Dock fanns det grejer som var positiva som även kan vara negativa när de utnyttjas men det fanns även negativa saker jag skulle kunna göra till positiva om jag bara tänker rätt.

NEGATIVA

Temperamentsfull
Bekväm
Skuldkänslor
Hjälpsam (P)
Ansvarstagande (P)
Hemma kär
Tänkare (P)
Ja sägare
Seg i starten
Slarvig
Rädd
Orolig
Själv kritisk (P)

POSITIVA

Hjälpsam (N)
Lättlärd
Snäll
Fokuserad
Flexibel
Vetgirig
Omtänksam
Humoristisk
Ansvarstagande (N)
Tänkare (N)
Vänlig
Kärleksfull
Framåtanda
Själv kritisk (N)

Vad säger ni om den listan?
Jag känner mig stolt över den :-)
Jag är positivt överraskad över hur långt jag tydligen kommit i mitt sätt att se på mig själv utan att ens veta om det.
Lycka! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MissIda - 19 januari 2023 06:37

Ja jag var då med en rolig en? Har inte bloggat sen hösten 2021, dagen då jag hoppades på den hjälp min kropp skriker efter. Men icke mina vänner, nu har det gått mer än ett år och inte en enda dag har jag fått vara smärtfri. Man hittar inga fel p...

Av MissIda - 1 november 2021 06:50


Då är det så dags. Idag efter många års rop på hjälp över min värk som påverkar mig så fruktansvärt negativt ska jag till den reumatologiska mottagningen. Jag hoppas på hjälp, grundlig undersökning och uteslutande av diagnoser som tyvärr oroar mi...

Av MissIda - 11 mars 2021 08:12


När man äntligen får lite ledigt och får en tid för sig själv och för att få undan måsten som legat och släpat underlättar detvärkligen när vädret ute inte är lockande till andra frestelser Snöblandat regn och en jäkla vind gör att det känns nice at...

Av MissIda - 12 februari 2021 07:09

Då är det fredag igen, jag gör mig redo för en jobb helg. Haft två lediga dagar här nu och kunnat njuta av att bara få va en dag och sen fixat och donat andra dagen. Idag blir det kallt här nere i söder och det skulle hålla i sig under helgen innan...

Av MissIda - 10 februari 2021 07:17

Måste skriva av mig lite! Är så trött på allt just nu. Det är alltid nått strul på jobbet med den ena eller andra personalen. Detta resulterar i en massa jobb med att leta ersättare och för det mesta är det svårt och det slutar med att jag själv få...

Ovido - Quiz & Flashcards