Alla inlägg under december 2018

Av MissIda - 9 december 2018 07:31

Huvudvärk delux!
Började redan igår kväll innan vi gick och la oss.
Vaknade 06 av att det dunkade i hela skallen :-(
Gav upp och steg upp för att se om det hjälpte att inte ligga ner mer men tyvärr!

Av MissIda - 7 december 2018 15:11


Idag skulle det vakats en del här men det fick bli lite ändring på den fronten då det vi skulle fixa innan bakningen tog sååå låååång tid!

Men vi lyckades göra pepparkaksdegen inför morgondagen iallafall :-)


Första gången jag gör en egen.
Trodde det var skit svårt och omständigt men det var ju hur lätt som helst :-)
Kommer definitivt gör det fler gånger. ?

Nu ska vi snart iväg och bada med några kompisar i en annan byhåla ;-)

Av MissIda - 6 december 2018 17:06

Hur har er dag varit?
Min har varit lite upp och ner som vanligt ungefär.
Hade samtalsterapi innan idag, det går rätt bra när jag är där. Kommer på massa bra grejer jag behöver förändra och lära mig men det är själva handlingen som är så svår!!!
Att komma till skott, att finna motivationen att våga ta tag i något jag ser som svårt, som ett enormt projekt.
Men behöver det va det? Frågade min terapeut....
?????
Njaaa, det behöver det kanske inte men...

Min ork räcker inte till...
Eller jag lägger nog min ork på fel saker.
Istället för att våga och ta tag i det jag behöver för att bli bättre så gör jag samma saker jag alltid gjort, ni vet...
Tvätta, städa, handla och laga mat, allt det där vardagliga liksom.
Och när det är klart så är jag färdig, ingen mer ork.
Jag borde lägga allt det där åt sidan, ha någon annan till att ta över en del av det så jag kan fokusera på att få mig själv hel.

Ja det är så rörigt, jag vet!

Jag måste va modig!
Jag måste vara stark!
Jag måste våga tro!
Jag måste våga lita på mig!

Av MissIda - 5 december 2018 17:08

Haft en rätt lugn dag.
Började med att försöka städa iordning lite, varit lite slö med det några dagar så det var rätt stökigt, speciellt i köket.

Några fler tomtar fick inta sina platser i huset

Efter det började jag slöa igen :-)
Tittade på julfilmer :-)
Det är så mysigt!
Idag blev det denna

Av MissIda - 5 december 2018 06:30


Godmorgon allihopa!
I natt har vi sovit mycket bättre :-)
Inga barn som vaknat och hämtat mig, alla har sovit som ljus :-)

Morgon kaffet ska nu intas
Nykokt från spisen :-)

Av MissIda - 4 december 2018 06:43


Oj vilken natt!
Barnen har sen länge sovit i samma rum som oss pga att den stora tjejen inte känt sig trygg med att sova utan oss på övervåningen eller någon annanstans för den delen heller om inte vi med är där.
Men nu ett tag så har hon inte velat bli nattad som innan med sagor utan nu har det varit att somna själv med stängd dörr.

Så igår då bestämde vi att prova :-)

Lillan läste jag saga för och stora läste själv, båda somnade innan 21:00
Seger!

Kl 01 kom den lilla ner och hämtade mig.
Hon hade jätte svårt att somna om ordentligt så det blev runt 2 timmar vaket.
Den stora vaknade med men somnade snabbt om när hon förstod att jag var med dom på övervåningen.

Det blev att bädda ner sig i extrasängen uppe och tillslut somnade jag där ihop med en tjej som inte sover i stillhet precis...kommer ha blåmärken...och en hund vid fötterna.
Känns i kroppen och knoppen att jag sovit och legat illa.

Hade glömt hur det var med vakna nätter pga andra än mig själv. ;-)

Vi kämpar vidare i natt och hoppas på att det går bättre då :-)

Av MissIda - 3 december 2018 06:27


Måndag igen och en ny vecka drar igång.
Allt går så snabbt nu och jag hinner inte med.
Allt känns så rörigt omkring mig och det finns så många saker som behöver göras och jag vet inte i vilken ände jag ska börja.
Jag jagar upp mig själv och det slutar med att ingenting blir gjort medans dagarna fortsätter att komma och gå.

Av MissIda - 2 december 2018 10:46

Ingen bra dag denna söndag :-(
Det sliter och drar i huvudet, det kryper i kroppen och ångesten knackar på.
Kroppen reagerar med att stänga av, händerna skakar, benen käns som bly och armarna som gummi.
Tankarna fungerar inte, allt blir en enda röra.
Säger fel om saker och barnen har fått heta varandras namn och även andras när jag blandat ihop allt till en rörig soppa....

Jag önskar jag kunde hantera detta bättre men jag tappar kontrollen helt.
Ju mer jag anstränger mig och försöker mota bort det ju än värre blir det och tillslut är jag bara utmattad :-(

Ge mig styrka!

Ovido - Quiz & Flashcards